Sabtu, 29 November 2008

:: Nilai persahabatan ::

ni la padahnya kalau dah cakap nak balik..tup2 tak balik..hahaha...syima!!! syima!!!@upin01

smlm aku gaduh sikit dgn ika(rumate @ housemate)..mungkin org kata..alah! gaduh sikit je!!..bagi aku..kalau mende yg melibatkan diri aku...kuarga aku..hubungan aku dgn sesaper pun..aku anggap tu satu yang besar..ntah la..puncanya aku cr pengganti utk bilik ika...tiba2...dia marah aku.."saper suruh ko cari org tempat aku?" "ada aku cakap aku nak move bln ni ke??" move!! move!! aku rasa aku dah dengar perkataan ni banyak kali dari mulut ika...dia tepon aku..dia kata dia nak move..dia kasi duit yg ilang pada aku...dia kata nak move..lebih kurang mcm ni laaa.."nah! 800" "ni duit yg ilang ke?" "hmm.." "eh jap!duit ilang tu tak sampai 800..jap aku check balik" "hmmm" "haa..rm768!bal ni aku tarik duit bil ko la k" "hmm!!(senyap jap)..weh! aku move hujung bulan ni tau!" "dah dapat rumah ke??" "hmm.." "kenaper nak pindah?" "(senyap)" "dah tak tahan erk?"..dia blah dgn eksperi muka..hmm..aku ingat lagi!..kalau tak..kenaper mesti aku nak cari org lain!!tup2..mlm smlm dia kata bila masa lak dia nak pindah..adoii..pening2..

lebih pening bila dia kata...dia dah simpan mende ni lama dah..ED(bangsat) cakap aku n own ada kutuk ika!!! aku???!!!!bkn main lagi aku seboleh2 nya nak jaga hubungan kawan2 aku..last2 ni yg aku dapat??!! mmg sial betul la si ED nih..aku tak de cari masalah dgn dia..tup2 nak cari masalah dgn aku..pehal?!! tu kes dah tak de mende nak diceritakan la tuh!!..bukan main lawa lagi ayat yg dia buat "sebaik-baik syima pun, dia pun kutuk kau ika!!" wah wah wah!!~! wak lu laa ED..tak tahu ape2 pasal hubungan kitorg2..sedap2 je nak kata aku buat taik dgn ika...ika pun satu hal..lebih percayakan org yg tak tahu ape2 drpada housemate dia..n nasib baik gak la si own tu bantu aku..dia gak la yg mempertahan kan aku..sbb dlm situasi ika cite tu..si own pun ada..dia lebih tahu ape yg jadi masa tuh..

kesimpulan yanga ku dapat dari apa yg jadi mlm smlm...pertama!!! jaga2 dgn setiap kata2 kita... kedua!! berjaga2 dgn setiap kata2 org lain..kalau boleh catit!! catit kan terus supaya tak lupa(manusia ni, bila brada dlm keadaan terdesak..even cakap tak betoi pun, dia sanggup bersumpah..yg penting..diri sendiri menang)..yg ke3..kalau nak caya cakap org tu boleh..tapi seboleh2nya tanya tuan empunya diri..n satu lagi..kalau nak dengar cakap org skali pun..tgk la org tu jenis yg mcm mana..kalau warak..tudung labuh!!semayang tak tinggal!! tahu hukum hakam..bleh la gak di percaya...tapi org yg mcm aku suka buat mulut tu..jauh2 kan la..kita dok mengata org..sudahnya kita sendiri yg terkena..so..wat pe la nak mengata org..kalau kata mende yg betoi tak pe lagi..ni sampai cite mende yg tak betoi boleh mendatangkan FITNAH..baik la dia bunuh je diri aku ni dari dia buat FITNAH pada aku..

doa aku selaku org yg difitnah..senang je..moga2 satu masa nanti dia akan menyesal n mengaku yg dia saje buat cerita..n dgn harapan..dia takkan dapat lupakan apa yg dia buat pada aku sampai mati..biar mende ni menghantui idup dia...amiinn...

:girl_13::girl_2::girl_7: