Selasa, 4 November 2008

:: Nasi lemak hentam kromo ::

Niat aku nak tido lena terbantut smlm...chait...rasanya dapat la tido dlm sejam dua...terjaga tido dlm kul 2 lebih..tetiba tringin makan nasi lemak..ni yg buat aku tension nih..kat ne la plak aku nak cari nasi lemak pepagi buta nih..nak masak..tak ngeti..dulu penah buat sendirik..tapi mama ada..leh la gak tanya nak braper genggam garam..braper besen air..hmm

so..di sbbkan nak makan gak nasi lemak...dlm kul 8 pagi tu..aku mandi2..aku terus merendam beras..org kata,kalau nak masak nasi lemak guna periuk letrik..kena rendam dulu..aku pun belasah la rendam gak..org kata 2 jam je rendam...yang aku ni gi pulun sampai 5 jam..

dgn berbekal kan ilmu memasak yg tak cukup di dada..aku pun buat2 pandai..lagak seperti chef professional...sumer main campak2...dan hasil nye ...jeng jeng jeng..seperti gambar ni...nasi di lembik2 sikit..tapi lepas aku perangin depan kipas...tetiba dia jadi keras dan enak di makan..hahahaha...rosak rosak...

nak kata sedap tu..tak la sedap sgt..tapi dap la gak kan..lagi pun..bahan tak braper nak ada..kalau cukup bahan..mesti sedap tu..:P ..tapi.. perrghh.. tabik kat diri sendiri le...makan 4 5 suap dah kenyang...nak tahu sbb ape?? hahahah... lu pikir la sendiri...