Sabtu, 12 Julai 2008

Kereta, Aku dan Hari Sabtu....

bosan giler hari ni.. aper je yang aku buat semuanye tak kena.. msg yg di anta pada individu tertentu pun tak di balas... hmm.. member2 rumah semua tak de..member kampus kebiasaan nye kuar berdating bersama buah hati mahu pun skandal2 nya.. aku jugak yang melopong.. bila dok sesorg ni mula la sensetif sesangat..kalau la aku ada skandal dgn bebudak MMU kan besh.. leh gak buat aku jalan2 naik keta..

cerita pasal kereta.. masa balik kg baru2 ni, mama aku ada citer pasal kereta abg aku dilarikan org.. hahah.. tu laa.. percayakan org sangat.. sblm2 ni lagi aku dah tahu yg abg aku nak jual.. aku sendiri bawak keta ni balik lepas ayah aku beli keta lain utk aku..lepas2 tu tak nampak terus keta tu..aku ingat dah jual..memandangkan abg aku pun dah angkut keta baru.. diam je la..rupa2nye lain lak cite nye..

ada sorg india laknatullah ni leh lak tahu yg abg aku nak jual.. dia kata nak cuba kereta ni selama sekian sekian tempoh nye..dan ada lah perjanjian yg di buat dgn lelaki india tu tanpa surat hitam putih...yang abg aku bijaksana kepala lutut dia tu, percayakan bulat2 si india tu yg baru beberapa hari dia kenal..

tup2..balik kg ari tu..mak aku kata keta ilang...gi report polis..polis cuma cakap lelaki tuh ahli kumpulan samseng ke ape ntah mak aku cakap... pas tu..polis cakap kecuaian sendiri la ape la.. sampai skrg ni tak de aper2 pun yg pihak polis buat...

tuh la manusia..senang sangat menipu org..dan org yg dah berpuluh2 kali kena tipu plak..tak reti2 dah sedar..mudah sgt percaya pd org..cheewah..pandai lak nasihat org..padahal..2x5 je termasuk la bapak aku tu..kita beli beratus2 ribu..keta dapat kat org lain yg tak de pertalian kuarga langsung...ish ish ish.. plat no AFN 4588

banyak sangat ujian yg Allah Taala bagi pada kuarga aku nih.. apala agaknya dosa kami sekeluarga sampai brturut2 ujian yang Dia bagi..Ya Allah!! Kau kuatkanla semangat kami sekeluarga utk berdepan dgn ujian2Mu dan terus beriman pada agamaMu yang suci ini..Amiin....