Khamis, 22 Mei 2008

bad news...

genap 4 tahun arwah chor pegi...ari ni dapat lagi berita yang paling tak besh ...

1st..abg mawi kena penyakit misteri..misteri kah??ntah la..menurut mama...abg mawi kena masuk spital..berikutan demam yang berterusan..masalahnyer..demam dia waktu ptg je..assal ptg je..dia demam..assal demam je mesti petang...dah lepak kat ward...doc sendiri tak tahu aper penyakit abg aku...nak kata malaria..tak..nak kata denggi pun...tak..pendeknya..doc kata abg aku sihat..hmmm...

2nd..cik din...pekerja abg mawi..kiranya pekerja rapat la...ntah apa salahnya..tiba2 tak sedarkan diri..dalam bahasa lain nye..koma..ari tu baru aku jumpa dia di butik kak maya..sihat je..mama kata skrg ni tgh tak sedar kan diri..di ccu hospital ipoh...doc kata..jantung dia ada masalah..ishh..kesian sgt kat bini dia..dah la bini dia tak kerja...anak2 lak ada 3 org...yg 2 tak boleh pakai..sbb ada masalah sikit kat otak(lembab)...n harapkan sorg tu je la..tu pun baru umur 9 tahun..

3rd...paksu aku makin tenat..no comment la...paksu aku ni penyakit yang dia mintak...so..aku tak boleh nak kata apa lah...berdoa moga dia boleh terus bernapas dgn sempurna...

hidup ni penuh dgn dugaan...dugaan ni diperturunkan pada hambaNya...menunjukkan Dia masih sayangkan kita...aku sekeluarga kena terima mende ni dgn penuh kesabaran...tapi ..bagi seorg hamba yang lemah mcm aku ni...rasa mcm dah tak berdaya nak berdepan dgn kemungkinan2 yg bakal berlaku...ntah laa...berdoa dan terus berdoa