Ahad, 8 Mac 2009

::hukum makan ulat mulong::

yummy yummy!!!... ada trasa nak mamam ulat ni dak?? haiyeee...

sabtu 2 minggu lepas aku tgk M3(majalah 3)..dorg tontonkan kita dgn cite pasal ulat mulong...besh jugak sbnrnya...persoalan yg bermain kat kepala otak aku...boleh ke makan ulat????

selama aku belajar agama (walaupun tak jauh mana pun aku belajar)..dalam mazhab shafie(sbb aku pengikut mazhab shafie,x tau la plak ada pengikut mazhab lain kat mesia ni..kuikuikui), segala jenis ulat hukumnya haram di makan...KECUALI..ulat itu wujud dlm makanan tanpa kita sedari..contohnya..tgh dap dap makan buah epal..krup krap krup krap...skali tgk2 ada tertinggal ekor binatang..padahal benda tu dah di telan..kalau camtu tak pe la..

aku tak tahu la plak ada fatwa lain yg kata boleh makan ulat mulong@ulat batang sagu nih..aku pun manusia..tak cukup sempurna..ape2 pun aku still tercari2 gak jwpn dia..boleh makan ke????euuww...menurut apa yg di perkatakan..rasanya seperti udang..so..ape la salahnya beli je udang tu...lagi tak mendatangkan syak...(tak kuasa aku nak makan ulat tu..uwweekk)

*terbayang plak org makan beruk,katak,kura2...eeuuwww...:jual: